Archive Pages Design$type=blogging$meta=hide

Green Coffee Turunkan Berat Badan

BETUL KE GREEN COFFEE BOLEH MENURUNKAN BERAT BADAN?? . . Sebelum tu,jom kita kenali apa itu Green Coffee ,Green Coffee atau...



BETUL KE GREEN COFFEE BOLEH MENURUNKAN BERAT BADAN??
.

.

Sebelum tu,jom kita kenali apa itu Green Coffee ,Green Coffee atau Kopi Hijau adalah biji kopi yang belum dipanggang ,Green Coffee telah digunakan sebagai makanan tambahan berat badan dan sebagai bahan dalam produk penurunan berat badan yang lain.



Apabila biji kopi dipanggang ianya akan menghilang banyak zat-zat di dalam kopi terutamanya asid klogenik. Jadi, kopi hijau atau kopi yang belum dipanggang banyak mempunyai kandungan asid klogenik yang sangat berkhasiat untuk penurunan berat badan.

Asid klorogenik dalam kopi hijau penting untuk membantu proses penurunan berat badan seperti mana telah disiarkan di dalam rancangan Dr Oz pada tahun 2012.



Dr Oz menyatakan bahawa asid klorogenik dalam kopi hijau mampu membantu membakar lemak dengan cepat dan dibantu dengan cara pemakanan yang seimbang dan senaman .



Terdapat juga kajian yang menyatakan bahawa asid klorogenik dapat membantu melambatkan penyerapan lemak daripada makanan dan juga mengaktifkan metabolisme lemak yang berlebihan.



KANDUNGAN NUTRISI GREEN COFFEE

ANTIOKSIDAN TINGGI DAN ASID KLOROGENIK
Biji kopi hijau mengandungi antioksidan tinggi dan kandungan lainnya.Terdapat 2 jenis kandungan zat yang sangat baik dari kopi hijau iaitu kafien dan klorogenik.Tapi apabila biji kopi hijau dipanggang maka hilanglah kandungan zat tersebut.

KAFIEN
Kandungan yang terkenal dalam kopi hijau juga ialah kafien.Mungkin sebahagian besar anda akan berfikir kafien itu tidak bagus untuk tubuh kerana memberi beberapa gangguan kepada organ lain.Itu sebenarnya tidak betul,kafien memberikan manfaat pada tubuh untuk meningkatkan metabolisma.

KAJIAN TENTANG GREEN COFFEE
.
.
Latar Belakang : Dalam usaha untuk mengkaji dan menilai keberkesanan biji kopi hijau sebagai tambahan penurunan berat badan, ujian klinikal manusia telah dijalankan melalui rawak, pada tahun 2011, di Trinity College, Bangalore, India.



Metodologi : Memandangkan kesan sampingan yang berpotensi dan kenaikan kos ubat penurunan berat badan preskripsi, semakin ramai orang dewasa yang obesiti dan berlebihan berat badan sedang mencari ke arah rawatan untuk membantu mereka dengan penurunan berat badan, rawatan menjanjikan yang dianggap oleh pakar-pakar penurunan berat badan sebagai influencer yang tinggi glukosa dan lemak metabolisme adalah ekstrak biji kopi hijau. Memandangkan kepekatan yang tinggi asid klorogenik yang berlaku secara semulajadi dalam ekstrak biji kopi hijau, satu kajian silang yang dilakukan selama 22 minggu mengambil tempat untuk memeriksa kecekapan dan keselamatan ekstrak biji kopi hijau dalam mengurangkan berat badan .



Peserta menerima supplemen dos yang tinggi ekstrak biji kopi hijau lebih 1000 mg, dos yang rendah 600 mg atau plasebo dalam jangka masa yang berlainan bagi tempoh rawatan selama enam minggu, diikuti dengan peringkat tanah runtuh dua minggu untuk mengurangkan apa-apa hasil daripada awal eksperimen. Antara kedua-dua kumpulan peserta, rawatan telah dineutralkan. ukuran asas seperti lemak badan peratus, kadar jantung, tekanan darah dan berat badan, badan indeks jisim diukur.



Keputusan: Keputusan mendedahkan bahawa terdapat pengurangan yang besar berat badan, peratus lemak badan, indeks jisim badan, sebagai tambahan kepada penurunan kecil dalam kadar jantung di kalangan peserta yang mengambil kepekatan tertinggi ekstrak biji kopi hijau. Ia telah melihat dengan lebih lanjut 6 peserta daripada jumlah 16 peserta di bawah kumpulan ekstrak biji kopi hijau, indeks jisim badan dipindahkan dari pra-obesiti kepada julat berat badan yang normal.



Kesimpulan: Kesimpulannya, ahli-ahli sains penyelidikan mendedahkan ekstrak biji kopi hijau boleh dianggap sebagai rawatan yang berkesan dalam membantu dengan penurunan berat badan di kalangan orang dewasa yang berada di sempadan obesiti dan boleh dilihat sebagai makanan tambahan murah dalam mencegah obesiti di kalangan individu berlebihan berat badan.



Penyelidikan Tambahan: Analisis kajian perbicaraan mendedahkan bahawa peserta yang menerima ekstrak biji kopi hijau mengalami kehilangan lemak lebih lima pound berat badan, berbanding dengan individu-individu yang berada di bawah kumpulan placebo. Oleh kerana kajian ini utama yang dijalankan pada tahun 2011, beberapa kajian tambahan telah dijalankan di seluruh dunia dengan cerita-cerita kejayaan yang sama dengan ekstrak biji kopi hijau sebagai tambahan penurunan berat badan. Satu kajian yang sama dijalankan di Korea mendedahkan bahawa pengurangan yang besar dalam berat badan dan lemak badan peratusan dilihat antara 25 wanita gemuk, selepas lapan minggu ekstrak  biji kopi hijau digunakan berbanding dengan peserta di bawah kumpulan placebo (rawatan lain).




COMMENTS

Name

air putih untuk kesihatan cantik dengan tomato cara cantikkan kuku cara kurus cara merahkan bibir cara penjagaan rambut cara untuk diet coklat untuk kesihatan dan kecantikan diet dengan oatmeal fakta bibir merah fakta green coffee green coffee jom makan coklat kebaikan coklat kebaikan kopi Kebaikan minum kopi waktu pagi kepentingan air putih untuk badan kepentingan vitamin C keperluan vitamin C untuk badan khasiat apple hijau khasiat coffee KHASIAT KOPI khasiat kopi hijau khasiat kurma khasiat oat khasiat tomato kolestrol tinggi pada kaki kopi hijau boleh munurunkan berat badan KOPI PENTING UNTUK WANITA kurma untuk kesihatan dan kecantikan kurus dengan green coffee manfaat air putih manfaat coffee manfaat green coffee manfaat kurma manfaat tomato masalah biji kolestrol nask kurus petua bibir merah petua kuku cantik rahsia rambut sihat RAWATAN KECANTIKAN DENGAN TOMATO sebab munculnya biji kolestrol tentang apple hijau tips bibir merah Tips Kuku Cantik tips kurus tips rambut sihat tips tidur lebih lena tomato Turunkan berat badan dengan green coffee turunkan berat badan dengan oatmeal waktu sesuai minum kopi WANITA PERLU MINUM KOPI
false
ltr
item
YaQenna Signatures: Green Coffee Turunkan Berat Badan
Green Coffee Turunkan Berat Badan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj48AGIAZW5m0LhRG2uXJzbXOn1jvvzp7_mo0zRA-1koaMKRe2oJs322hutYq39lQghDYyvEKw2Gcl5qPs-w6EBH41cFH0LvQIpHNZXdVtWD0g7qX0rQbZGtK8UrC1vLURrpV5PyHJ5UtLr/s320/formula+kurus+green+coffee.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj48AGIAZW5m0LhRG2uXJzbXOn1jvvzp7_mo0zRA-1koaMKRe2oJs322hutYq39lQghDYyvEKw2Gcl5qPs-w6EBH41cFH0LvQIpHNZXdVtWD0g7qX0rQbZGtK8UrC1vLURrpV5PyHJ5UtLr/s72-c/formula+kurus+green+coffee.jpg
YaQenna Signatures
https://yaqennasignatures.blogspot.com/2016/10/green-coffee-turunkan-berat-badan.html
https://yaqennasignatures.blogspot.com/
http://yaqennasignatures.blogspot.com/
http://yaqennasignatures.blogspot.com/2016/10/green-coffee-turunkan-berat-badan.html
true
6857106398027890997
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago