Archive Pages Design$type=blogging$meta=hide

Manfaat Tomato Untuk Sihat Dan Cantik

Tomato sama ada anda merujuk kepada sebagai buah-buahan atau sayur-sayuran, tidak ada keraguan bahawa tomato adalah yang padat dengan ...



Tomato sama ada anda merujuk kepada sebagai buah-buahan atau sayur-sayuran, tidak ada keraguan bahawa tomato adalah yang padat dengan nutrien, super-makanan yang kebanyakan orang perlu makan lebih.

Tomato ini telah dirujuk sebagai "makanan berfungsi," makanan yang melampaui menyediakan pemakanan hanya asas. Oleh kerana fitokimia berfaedah mereka seperti lycopene, tomato juga memainkan peranan dalam mencegah penyakit kronik dan memberikan manfaat kesihatan yang lain

Walaupun populariti tomato, hanya 200 tahun yang lalu, ia telah dianggap beracun di Amerika Syarikat, mungkin kerana tumbuhan ini tergolong dalam keluarga nightshade itu, di mana sesetengah spesies adalah benar-benar beracun.


Manfaat Kesihatan Tomato
Tomato penuh dengan nutrien bermanfaat dan antioksidan dan adalah sumber yang kaya dengan vitamin A dan C dan Vitamin B9

Manfaat makan buah-buahan dan sayur-sayuran semua jenis, termasuk tomato, adalah mengagumkan. Sebagai bahagian makanan tumbuhan dalam kenaikan diet, risiko penyakit jantung, kencing manis, dan kanser terbenam.

Buah-buahan yang tinggi dan pengambilan sayur-sayuran juga dikaitkan dengan kesihatan kulit dan rambut, meningkatkan tenaga dan berat badan yang lebih rendah. Meningkatkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran dengan ketara mengurangkan risiko obesiti .

(Cancer)
Sebagai sumber terbaik vitamin C dan antioksidan lain, tomato boleh membantu memerangi pembentukan radikal bebas diketahui menyebabkan kanser.

(Kanser Prostat)
Lycopene telah dikaitkan dengan pencegahan kanser prostat pada beberapa kajian.Menurut John Erdman, Ph.D., Profesor Emeritus  jabatan sains makanan dan pemakanan manusia di University of Illinois, "Ada yang sangat baik, kuat, sokongan epidemiologi peningkatan penggunaan produk tomato dan kadar yang lebih rendah kanser prostat.

Antara lelaki yang lebih muda, diet yang kaya dengan beta-karotena boleh memainkan peranan pelindung terhadap kanser prostat, menurut kajian yang dijalankan oleh Harvard School of Jabatan Kesihatan Awam Pemakanan.

(Kanser Kolorektal)
Penggunaan Beta-karotena telah terbukti untuk membentuk sebuah persatuan songsang dengan perkembangan kanser usus di kalangan penduduk Jepun. pengambilan serat yang tinggi daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang dikaitkan dengan risiko yang diturunkan kanser kolorektal.

Menurut Persatuan Kanser Amerika, beberapa kajian telah menunjukkan bahawa orang yang mempunyai diet yang kaya dengan tomato mungkin mempunyai risiko yang lebih rendah daripada sesetengah jenis kanser, terutama kanser prostat, paru-paru dan perut. penyelidikan berasaskan manusia lanjut diperlukan untuk mengetahui apakah peranan lycopene mungkin bermain dalam pencegahan atau rawatan kanser.

(Tekanan Darah)
Mengekalkan pengambilan sodium yang rendah membantu mengekalkan tekanan darah yang
sihat, bagaimanapun, meningkatkan pengambilan kalium mungkin hanya sebagai kesan pelebaran itu.  
Menurut Kajian Kesihatan dan Pemakanan Ujian Nasional,pengambilan potassium yang 
tinggi dikaitkan dengan 20 peratus menurun risiko kematian daripada semua punca.



(Kesihatan  Jantung)
Serat, kalium, vitamin C dan vitamin B4 kandungan dalam tomato semua menyokong kesihatan jantung. Peningkatan dalam pengambilan potassium bersama-sama dengan penurunan dalam pengambilan sodium  adalah perubahan pemakanan yang paling penting yang orang biasa boleh lakukan  untuk mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, menurut Mark Houston, MD, MS, seorang profesor klinikal bersekutu perubatan di Vanderbilt Medical sekolah dan pengarah Institut Hypertension di Thomas Hospital St Tennessee. Tomato juga mengandungi asid folik, yang membantu untuk mengekalkan tahap asid amino ​​, seterusnya mengurangkan faktor risiko untuk penyakit jantung.

Dalam satu kajian, mereka yang mengambil 4069 mg kalium sehari mempunyai risiko 49 peratus lebih rendah untuk mati akibat penyakit jantung kurang berbanding dengan mereka yang mengambil kurang kalium (kira-kira 1000 mg per hari) .

Pengambilan kalium yang tinggi juga dikaitkan dengan penurunan risiko strok, perlindungan terhadap kehilangan jisim otot, pemeliharaan ketumpatan mineral tulang dan pengurangan dalam pembentukan batu karang.

(Diabetes)
Kajian telah menunjukkan bahawa orang mengidap  diabetes jenis 1 yang mengambil diet tinggi serat mempunyai paras glukosa darah yang lebih rendah, manakala mereka yang menghidap diabetes jenis 2 mungkin telah bertambah baik gula ,darah, molekul dan paras insulin. Satu cawan tomato ceri menyediakan kira-kira 2 gram serat.

Panduan Pemakanan untuk rakyat Amerika mencadangkan 21-25 g serat setiap hari untuk wanita dan 30-38 g / hari untuk lelaki.

(Sembelit)
Makan makanan yang tinggi kandungan air dan serat seperti tomato boleh membantu dengan penghidratan dan menggalakkan pergerakan usus biasa. Serat menambah keseluruhan kepada najis dan adalah penting untuk mengurangkan sembelit.

(Kesihatan Mata)
Tomato adalah sumber yang kaya dengan lycopene, anti agin dan senyawa, antioksidan kuat yang telah ditunjukkan untuk melindungi mata daripada kerosakan cahaya yang disebabkan berkaitan dengan pembangunan katarak dan degenerasi makular berkaitan dengan usia (AMD). Penyakit Mata Age-Related Study (AREDS) baru-baru ini mendapati bahawa orang yang mengambil  makanan tinggi lutein dan karotenoid terdapat dalam tomato mempunyai pengurangan 35 peratus dalam risiko AMD penyakit mata berkaitan dengan usia.

(Kulit)
Kolegen berisi asam, merupakan keperluan penting dalam kulit, rambut, kuku dan tisu penghubung, bergantung kepada vitamin C. Kekurangan vitamin C membawa kepada kekurangan vitamin. Seperti vitamin C adalah antioksidan yang kuat, pengambilan yang rendah dikaitkan dengan peningkatan kerosakan daripada cahaya matahari, pencemaran dan asap, yang membawa kepada kedutan, kulit, jerawat dan kesan buruk pada kesihatan lain seperti kendur.

(Kehamilan) 
Pengambilan asid folik (vitamin B9) yang mencukupi adalah penting sebelum dan semasa mengandung untuk melindungi daripada kecacatan tiub system saraf pada bayi.



COMMENTS

Name

air putih untuk kesihatan cantik dengan tomato cara cantikkan kuku cara kurus cara merahkan bibir cara penjagaan rambut cara untuk diet coklat untuk kesihatan dan kecantikan diet dengan oatmeal fakta bibir merah fakta green coffee green coffee jom makan coklat kebaikan coklat kebaikan kopi Kebaikan minum kopi waktu pagi kepentingan air putih untuk badan kepentingan vitamin C keperluan vitamin C untuk badan khasiat apple hijau khasiat coffee KHASIAT KOPI khasiat kopi hijau khasiat kurma khasiat oat khasiat tomato kolestrol tinggi pada kaki kopi hijau boleh munurunkan berat badan KOPI PENTING UNTUK WANITA kurma untuk kesihatan dan kecantikan kurus dengan green coffee manfaat air putih manfaat coffee manfaat green coffee manfaat kurma manfaat tomato masalah biji kolestrol nask kurus petua bibir merah petua kuku cantik rahsia rambut sihat RAWATAN KECANTIKAN DENGAN TOMATO sebab munculnya biji kolestrol tentang apple hijau tips bibir merah Tips Kuku Cantik tips kurus tips rambut sihat tips tidur lebih lena tomato Turunkan berat badan dengan green coffee turunkan berat badan dengan oatmeal waktu sesuai minum kopi WANITA PERLU MINUM KOPI
false
ltr
item
YaQenna Signatures: Manfaat Tomato Untuk Sihat Dan Cantik
Manfaat Tomato Untuk Sihat Dan Cantik
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg64_fCOQ0knpAEXj994p9OOKS8lobu3FpTUj9BAy0YDKiSrBZ26udksx9PqcDfAssBSEjfem5XlNvReEZ3AREiSq_iBtmSW8r2ZsIB4HO5-aF9BrjJbno9lnTQktP3JXd8EcpEXx9f90PD/s320/manfaat+tomato+untuk+sihat+dan+cantik.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg64_fCOQ0knpAEXj994p9OOKS8lobu3FpTUj9BAy0YDKiSrBZ26udksx9PqcDfAssBSEjfem5XlNvReEZ3AREiSq_iBtmSW8r2ZsIB4HO5-aF9BrjJbno9lnTQktP3JXd8EcpEXx9f90PD/s72-c/manfaat+tomato+untuk+sihat+dan+cantik.jpg
YaQenna Signatures
https://yaqennasignatures.blogspot.com/2016/10/manfaat-tomato-untuk-sihat-dan-cantik.html
https://yaqennasignatures.blogspot.com/
http://yaqennasignatures.blogspot.com/
http://yaqennasignatures.blogspot.com/2016/10/manfaat-tomato-untuk-sihat-dan-cantik.html
true
6857106398027890997
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago